İSTATİSTİKLER

Sitemizde;26 kategori altında, toplam 721 Hayat hikayesi bulunmaktadır.

Sitemizdeki hayat hikayeleri toplam 2442497 defa okunmuş ve 1557 yorum yazılmıştır.

ANDRE DERAIN

Kategori Kategori: Sanatçılar | Yorumlar 0 Yorum | Okunma 2062 Okunma | Yazar Yazan: ballikas | 05 Ocak 2007 00:34:25

Pastacılık ve ekmekçilik yapan bir adamın oğlu olan Andre DERAIN, 10 haziran 1880de Chatouda dünyaya geldi. Önce Le Vesinet, sonra Pariste ciddi ve iyi bir öğrenim gördü. Kendisinin mühendis yada subay olmasını isteyen babasının arzusuna karşı çıkarak ressamlık yolunu seçti

ANDRE DERAIN

Pastacılık ve ekmekçilik yapan bir adamın oğlu olan Andre DERAIN, 10 haziran 1880’de Chatou’da dünyaya geldi. Önce Le Vesinet, sonra Paris’te ciddi ve iyi bir öğrenim gördü. Kendisinin mühendis yada subay olmasını isteyen babasının arzusuna karşı çıkarak ressamlık yolunu seçti. Paris’te Chaptal Lisesi’ne, sonra da Madencilik Okuluna gitti. On beş yaşında iken Chatou’da oturan Cezanne’nin arkadaşı Jacomin’den ilk resim derslerini alarak resimle ilgilenmeye başladı. Daha sonraları geliştireceği çok sevdiği konu olan doğa görünümü resimlerine böylece başlamış oldu.1898-1899 yıllarında Carriere Akademisi’ne devam eden Andre DERAIN, burada Matisse ile tanıştı. Bu yıllarda Cezanne, Gauguin gibi izlenimci ressamların eserleri ve eski ustaların Louvre Müzesinde bulunan tabloları rağbetteydi. Herkes bunların kopyalarını istiyordu. Derain, sık sık Louvre’a giderek Paola Uccello’nun eserlerinden yararlanıyor, bunların kopyalarını çıkarıyordu. 1900 yılında bir tren yolculuğu sırasında Vlaminck ile tanıştı. Bu tanışma sanatçının geleceğini etkiyecek önemli karşılaşmalardan biriydi. Vlaminck, o yıllarda saf ve karışmamış boyalarla manzara resimleri yapıyordu. Derain, 1901-1904 yılları arasında askerlik görevini yaptı. Bu dönemde resim yapmak için çok az zaman bulan sanatçı, Vlaminck’in Bir Yataktan Öbürüne “D’un Lit a J’autre” ve hepsi Bunun için “Tout Pour Ça” adlı 2 romanına resimler hazırladı ve Vlaminck ile birlikte Chatou’da bir atölye kurdular. Vlaminck’in güçlü esini, Derain’i Ekspresyonizm yoluyla katışıksız renkler kullanmaya yöneltti.

1903-1904 yıllarında Vlaminck’in etkisinde kalarak o yıllarda Paris’te yeni keşfedilen negra sanatına yöneldi.

Askerden döndükten sonra arkadaşı Matisse’in de yardımıyla ailesine ressamlık mesleğini kabul ettirdi ve Julian Akademisi’ne devam etmeye başladı. Sanatçının Apollinaire ile ilk karşılaşmasının bu yıllara rastladığı sanılır.

Derain, 1905 yıllarında “Collioure”, “Matisse’in Portresi”, “Suyun Üzerinde Titreşimler”, “Pecp’de Seine Nehri Kıyıları” gibi kendisi de fov estetiği için çok önemli eserler verdi. Yine 1905 yılında resim tüccarı Ambroise Vollard, Matisse’in tavsiyesi üzerine Derain’in bazı tablolarını satın aldı ve kendisiyle bir antlaşma imzaladı.

Aynı yıl Matisse ile birlikte Akdeniz’de Collioure’a bir seyahat yaptı. Sonbahar Sergisi’nde “fov”lara ayrılan bölümde eserlerini sergiledi ve Londra’ya giderek ilk Thames nehri manzaralarını yaptı.

Ertesi yıl, çalışmak için yeniden İngiltere’ye döndü. “Banyodaki Kadınlar”, “Dans”, “Hyde Parkı” gibi eserlerini meydana getirdi. Daha sonra Paris’te Picasso’yu tanıdı ve 1908’de onunla Avignone’da bir süre kaldı. Yine 1908 yılında Picasso, Brapue, Van Dongen, Wlaminck gibi Montmartre ressamlarının arasına katıldı.

Sanatçı bu yıllardan sonra resmi, yalnız renklerle ifade etmekten vazgeçti ve Cezanne’in etkisiyle biçim kaygısının giderek daha ağır bastığı kompozisyonlara yöneldi.

Martipues, Montreuil ve Neuville’de Somme Nehri üzerinde eserler yaptı. Daha sonra Braque ile birlikte Carrieres Saint – Denis’de yeni tablolar meydana getirdi. 1910 yılında Picasso’yla İspanya’ya giden ressam, Cadapues’de resimler yaptıysa da hiçbir zaman kübizmi benimsemedi, gerçeğin görünüşlerini son sınırına kadar stilize etmekle yetindi. Fransız primitiflerini, gotikleri ve zengi heykel sanatının etkisiyle 1913-1914 yılları arasında dini figürler, sade, ağırbaşlı natürmortlar verdi. Bu, Derain’in “Gotik Dönemi”dir.

Bu sırada Birinci Dünya Savaşı başladı ve Derain yeniden silah altına alındı. Somme’da, Vosges’de ve Verdün’de savaştı.

Savaştan sonra sanatçının resim araştırmaları yeniden yön değiştirdi. Rönesans’dan Caravaggio’ya, barok stilinden Corot, Courbet, Delacroix, Renoir’a kadar çeşitli kültürlerle beslenen bir realizme yöneldi. 1921’de Roma’ya gitti. Castelgandolfo’da eserler verdi, Pompei resim sanatı üzerinde çalıştı. Fransa’ya döndükten sonra portre çalışmalarını hızlandırdı. Bu yıllar sanatçının en başarılı dönemiydi.

Sanatçı gün geçtikçe eski ustalara daha çok bağlandı; onları örnek alarak resimlerine yepyeni ve orijinal bir nitelik vermeye çalıştı. Peyzajlarında olduğu kadar figür kompozisyonlarında, çıplaklarında ve portrelerinde beliren bu tutuma sonuna kadar bağlı kaldı.

1924 yılında “Pierrot ve Arlecchino” adlı eserini verdi; bir çok çıplak ve natürmort meydana getirdi. Bu yıllardan itibaren eserlerine realist bir görüşle figürler, peyzajlar, mecazi ve mitolojik sahneleri canlandırdı. 1928’de “Av” adlı tablosuyla Carnegie Vakfı ödülünü aldı.

1935 yılında Chambourcy’de kırsal bölgeye yerleşerek inzivaya çekildi. 1908’den beri resmi sergilerle ilişkisi olmadığı halde 1937’de açılan Bağımsız Sanat Ustaları Sergisi’ne katıldı.

Ressam soyut resim yapanların ve gerçeküstücülerin aşırılıklarına, Akdeniz gelenekçiliğine olan sevgisi ve ağırbaşlılığı ile karşı koydu. Resimlerinin konularını özenle seçti, yağlıboya tekniğindeki ustalığı ise sonsuzdu. Desinatör ve gravürcü-ressam olarak da önemli eserler verdi: Apollinaire’in “Çürüyen Büyücü” adlı şiirini, “La Fontain’in Masalları”nı resimledi. Ayrıca “Garip Dükkan”, “Rekabet”, “Sevilla bereri”nde olduğu gibi yaptığı tiyatro elbise ve dekorlarını da belirtmek gerekir. Bazı seramik çalışmaları ve heykelleri de vardır.

Çağımızın en önemli Fransız ressamlarından biri olan Andre Derain, 8 Eylül 1954 günü bir kaza sonucu hayata gözlerini kapadı. Ölümünden sonra Paris Çağdaş Sanat Müzesi, sanatçının anısına saygı göstererek, Derain’in eserlerinden oluşan büyük bir sergi düzenledi.

KAYNAKLAR

- LIONEL Richard, Ekspresyonizm Sanat Ansiklopedisi, , Remzi Kitapevi.

- Derain – I Maestrı Del Colore.

- TÜRKİYE’DE SANAT, Sanatlar Derneği.

- ALTUNA Sadun, Empresyonizm Ressamlar, Hayat Kitapları, 1. Basım, İstanbul-1961.

- BEKSAÇ Dr. Engin, Avrupa Sanatına Giriş, Engin Yayıncılık, 2. Basım.

- Toulouse – LAUTRES AND THE PARİS OF CABARETS.

- Kınay Cahit, Sanat Tarihi, Kültür Bakanlığı, 1993.

- TURANİ Adnan, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul-1997.

- Cezanne And The Post – Impressionists Lamplingnt Publishing, İng. New York-1975.

- THOMSON Belinda, The Post – Impressionists, Phaidon Press Limited, London-1983.

- LACLOPTE Michel, Impressionist and Post Master Pieces,London-1983.

 | Puan: Henüz oy verilmedi / 0 Oy | Yazdyrylabilir SayfaYazdır

Yorumlar


Henüz Yorum Yazylmamy?

Yorum Yazın



KalynYtalikAltçizgiliLink  
Simge Ekle

    

    

    

    





Arama ARAMA